“Thuiskomst” in Iregszemcse

18 maart 2024 - Den Haag, Nederland

Vandaag de tweede etappe op weg naar Hongarije. Na een lekker ontbijt begonnen we aan deel twee van onze reis naar Iregszemcse. Onderweg vroegen we ons af hoe het zou voelen: “Thuiskomen” in het huis wat niet meer je huis is na 18 jaar. Maar eerst de reis. We hadden steeds prachtig zonnig weer. Dat rijdt altijd fijn. Er was weliswaar meer -vracht- verkeer dan gisteren, maar toch was het niet super druk. We konden goed opschieten. Tenminste als we niet hadden hoeven omrijden omdat we bij het wegrijden al de verkeerde afslag namen. Terug naar Neurenberg ipv Passau. Maar goed dat was snel opgelost en we konden ook nog even tanken wat uiteraard goedkoper is dan langs de snelweg. Rond de middag nogmaals van de snelweg af voor een rustige lunch en strekken van benen en pootjes. Tegen de namiddag waren we net voorbij Szekesféhévár toen we een Lidl zagen. Snel broodjes gekocht en melk voor morgenochtend. Dat scheelde langs Tesco gaan. Uiteindelijk reden we tegen 18.00 de poort in. Buiten zagen we al snel hoe verzorgd en netjes de tuin en erf erbij lagen. Binnen brandde de kachel en in de koelkast een doos eieren. Wat een lieve buren toch. Die gaan we echt missen. Dank Gyöngyi en Gyuri. Snel de belangrijkste spullen uit de caravan. Een fijne “thuiskomst” ook al voelt het wel een beetje dubbel.

Jouw reactie